Clifton Braam

Hallo, ik ben comedian Clifton Braam en leg in mijn voorstelling op cabareteske wijze de verschillen bloot tussen…

Geplaatst door Clifton W.Braam op dinsdag 25 juli 2017

 

Het Verhaal

Clifton Braam is een comedian uit Suriname. Clifton is de zoon van Harold Braam, een van de bekendste moppentappers die Suriname ooit heeft gekend. In de voorstelling “Twee landen, één liefde” legt Clifton Braam op cabareteske wijze de verschillen bloot tussen de Surinamers en Nederlanders zoals hij die door de jaren heen heeft ervaren.

Doel Facebook Marketing

Clifton heeft een vaste groep fans die ook steevast zijn shows bezoeken als hij jaarlijks terugkeert naar Nederland voor een theatertournee. Onder de relevante doelgroepen is het nu van belang de naamsbekendheid verder te vergroten. Daarnaast is het vergroten van de community van Clifton een doel omdat vanuit hier een geweldige mond-tot-mond reclame ervaren wordt.

Campagne

Vanuit de ‘See’ fase (zie funnel) willen we relevante doelgroepen gaan warm maken voor het bezoeken van de show. Omdat dit grotendeels personen betreft die Clifton nog niet kennen (maar wel moeten kennen) zetten we in op een persoonlijke video campagne waarin Clifton zichzelf voorstelt aan ‘de mensen’. Dit is de video campagne die hierboven op deze pagina wordt weergegeven.

Resultaten

De resultaten zijn verbluffend. We betalen lange tijd 1 cent (!) per klik om de juiste doelgroep naar de website van Clifton te leiden. Deze campagne leidde daarnaast ook nog eens in no-time tot circa 1000 nieuwe volgers van zijn fanpagina. In deze fase meten we nog geen rechtstreekse conversies (hiervoor moeten we aansluiting krijgen op ticketsysteem van theaters), maar de verkoopcijfers van theaters na de eerste campagneperiode (campagne gestart in juli) laten duidelijk een duidelijke beweging zien in de verkoop. We durven te stellen dat Facebook daar substantieel aan bijdraagt. Ook de interactie op de Facebook campagne bevestigt dit: opvallend is dat vele mensen in groepsverband de voorstellingen willen gaan bezoeken. De gezelligheid van vriendengroepen in de zaal, daar kan Clifton wel wat mee!

Campagne #2

Op dit moment loopt ook een remarketing campagne voor Clifton. Alle mensen die de website van Clifton hebben bezocht in een eerdere fase worden nu op de hoogte gesteld van zijn aankomst in Nederland, de voorbereidingen op de show en natuurlijk dat de toegangskaarten inmiddels in de verkoop zijn. Meer over deze remarketing campagne en resultaten volgt later.

 

Inmiddels ben ik in Nederland gearriveerd en ga ik me voorbereiden op mijn nieuwste show ‘Twee landen, één liefde’! In…

Geplaatst door Clifton W.Braam op dinsdag 22 augustus 2017