Tania Kross

Met liefde presenteer ik aankomend theaterseizoen een eigen versie van Carmen, mijn lievelingsopera. Speciaal voor mij…

Geplaatst door Tania Kross op dinsdag 11 juli 2017

Het Verhaal

Tania Kross brengt vanaf september haar eigen versie van Carmen, haar lievelingsopera, naar de Nederlandse theaters en schouwburgen. Speciaal voor haar herschreven en opnieuw gearrangeerd door Thijs Borsten, met als rode draad natuurlijk de muziek van dit meesterwerk van Georges Bizet. Deze opera beleeft in oktober haar première in DeLaMar Theater.

Doel Facebook Marketing

In aanloop naar de première fans van Tania, operaliefhebbers en andere relevante doelgroepen activeren om toegangskaarten te kopen voor de voorstelling. Hierbij doorlopen we alle fases binnen de funnel van Culdy om uitsluitend relevante personen te activeren.

Campagne

We hebben ingezet op video campagnes waarin Tania Kross rechtstreeks contact maakt met haar (potentiële) publiek. De eerste campagne had de duidelijke boodschap ‘Je kent veel meer opera dan je denkt’. Zie de video weergegeven op deze pagina. Mensen in de ‘See’ fase (zie funnel) worden bewust gemaakt dat je hoogstwaarschijnlijk wel eens muziek uit een opera hebt gehoord en dat opera ook toegankelijk is.

Resultaten

De landelijke première vond plaats in DeLaMar Theater Amsterdam op 2 oktober jl. Een serie van vier voorstellingen in dit theater waren uitverkocht.  We kunnen stellen dat Facebook daar substantieel aan bijgedragen heeft. Daarnaast bouwen we aan een mailinglist (aparte campagne), zodat we (potentieel) publiek rechtstreeks kunnen bereiken in de toekomst. De interactie op de Facebook advertentie liegt er ook niet om: veel mensen geven aan dit jaar hun eerste opera te gaan bezoeken in hun leven, die van Tania Kross. Dit is precies wat zo mooi is en wat Tania Kross voor ogen heeft, opera toegankelijk maken voor iedereen!