,

Cultureel Jongeren Pas (CJP)

Het Verhaal

CJP is een jongerenplatform voor cultuurliefhebbers. CJP houdt van cultuur in alle vormen en wil anderen inspireren om dat ook te doen. Daarom maken ze een selectie uit het culturele aanbod en schrijven daarover in hun magazines, nieuwsbrieven en op de website. Ook organiseert CJP culturele events en werken ze samen met culturele partners. Op die manier kan CJP korting geven op (film)festivals, concerten, theaters en musea. De  missie is dan ook om cultuur toegankelijk te maken voor iedereen onder de 30 jaar, door middel van (flinke) kortingen. Daar profiteren de culturele partners waar ze mee samenwerken ook van. Want hoe meer (nieuwe) bezoekers, hoe meer inkomsten voor deze organisaties. Tijdens de Covid-19 lockdowns focust CJP zich op wat nog wél mogelijk is, in combinatie met mooie thuiskortingen.

Doel Sociale Media Marketing en Google Ads

Door middel van advertentiecampagnes op sociale media en Google Ads inspireren we jongeren om cultuur te beleven. Erop uit trekken of, tijdens Covid-19 lockdowns, thuis te genieten van wat nog wél mogelijk is. De afgelopen maanden is de huisstijl van CJP onder handen genomen. Vanuit sociale media zijn we parallel hieraan meer gaan communiceren vanuit (eigen) personen in plaats van de merken van samenwerkingspartners. Hiermee staan de kortingen niet altijd meer centraal maar de emotie. Emotie losmaken, op wat voor manier dan ook, zorgt voor activatie: eropuit willen trekken of cultuur op wat voor manier dan ook tot je willen nemen.

Campagne De Eerste Keer

Campagne ‘De Eerste Keer’ hebben we in het eerste kwartaal van 2020 ingezet. De eerste advertentiecampagne waarin we volledig vanuit diverse geselecteerde (bekende) personen het verhaal van CJP hebben verteld. Vanuit het concept ‘De Eerste Keer’ vertellen diverse bekende koppen wat hun eerste keer was, hun eerste culturele ervaring in dit geval. Het spanningsveld van ‘een eerste keer’ en in het midden laten welke eerste keer precies, heeft ons een prachtig bereik opgeleverd en hele hoge betrokkenheidspercentages op de advertentiecampagnes.

Dashboard: resultaten en analytics

Om alle resultaten nauwkeurig te monitoren hebben we een dashboard samengesteld die 24/7 bereikbaar is voor de aangewezen medewerkers. Hierin monitoren we verkoopresultaten, websiteverkeer, de best gelezen content op de website, binnenkomst en exit pagina’s en nog veel meer, op maat samengesteld.

De Eerste Keer heeft aan alle verwachtingen voldaan, voor bereik én verkoop.

 

🔥 | Meestal is het spannend. Maar het kan ook ongezellig zijn. Of heel fris. Misschien wil je daarna alleen nog maar…

Geplaatst door CJP op Maandag 20 januari 2020