,

Saint Basics

Al vijf jaar op rij zijn wij het groenste kledingmerk van Nederland en met trots produceren wij jouw ideale basics: “…

Geplaatst door Saint Basics op Vrijdag 6 april 2018

 

Het Verhaal

Saint Basics maakt onderkleding van eucalyptushout. Iedereen is inmiddels wel bekend met bamboe, maar eucalyptus is veel minder bekend. Onterecht, want het productieproces is vele malen duurzamer (tot wel 95%!) dan ieder ander materiaal, zoals katoen en bamboe. Saint Basics is het eerste Nederlandse merk die onderkleding produceert van eucalyptus en is al vijf jaar op rij uitgeroepen tot het meest duurzame modemerk van Nederland. Tijd om een groter draagvlak en bekendheid te creëren voor de onderkleding van Saint Basics, in een heel concurrerende markt.

Doel online marketing

Via de online kanalen van Saint Basics willen we het productieproces uitlichten, transparant communiceren hoe het eindproduct uiteindelijk tot stand komt. Al vijf jaar het groenste merk van Nederland zijn is prachtig, maar consumenten blijven heel kritisch. En dat is maar goed ook! Dat hebben we natuurlijk ook gemerkt in het online adverteren. Natuurlijk roept elk productieproces vragen op, voor Saint Basics zijn veel gehoorde vragen: “Verwoest de eucalyptusplant niet de omliggende natuur?”, “Waarom importeren jullie eucalyptus helemaal uit Zuid-Afrika”, “Waarom zijn jullie duurder dan een gemiddeld merk?”, “Krijgen medewerkers in buitenland eerlijke lonen?”, “Wat maakt eucalyptus beter dan bamboe?”. Ons doel voor alle online marketing kanalen is het wegnemen van vragen en eventuele twijfels rondom het merk. Saint Basics roept niet alleen dat ze het meest duurzame proces hanteren voor onderkleding, maar ze doen het ook echt. Het is hun missie, gedreven door de eigenaren om de wereld mooier te willen maken. Dit verhaal brengen we naar buiten.

Campagnes

Met doorlopende branding campagnes laten we iedere dag weer nieuwe mensen kennis maken met de onderkleding van Saint Basics. Zoals eerder vastgesteld en je ook in bovenstaande campagne terug kan zien worden er veel vragen gesteld over het productieproces. Wij vinden het prettig dat mensen goed geïnformeerd willen worden en nemen dus alle tijd om te reageren op alle vragen. Aan de hand van persoonlijke antwoorden en blogs beantwoorden we vragen over de eucalyptus onderkleding. Momenteel bundelen we zelfs de meest gestelde vragen tot een handige FAQ database.

In remarketing campagnes geven we ook een kijkje in de fabriek zelf (in Portugal) en de werkomstandigheden van de medewerkers:

 

Al onze kleren worden geproduceerd in Portugal, door happy hands! In een gezonde werkomgeving, voor een eerlijk loon en…

Geplaatst door Saint Basics op Dinsdag 8 mei 2018

 

Quiz (chatbot)

Natuurlijk willen we een zo groot mogelijke doelgroep bereiken en hebben we een quiz ontwikkeld om mensen laagdrempelig kennis te laten maken met alle voordelen van eucalyptus onderkleding. De quiz is ingezet vanuit een chatbot via Messenger. “Win een onderbroek van hout” maakt nieuwsgierig en zorgt ervoor dat de quiz dagelijks veelvuldig gespeeld wordt.

 

Win een onderbroek van hout!

Wij maken jouw ideale ondergoed en shirts van hout, eucalyptushout om precies te zijn 🌱…

Geplaatst door Saint Basics op Maandag 3 december 2018

 

Is een chatbot nieuw voor je? Lees dan eens onze blog, daarna ben je gegarandeerd enthousiast 😉: https://culdy.nl/blog/chatbots-en-messenger-marketing-voor-de-culturele-sector/

 

Resultaten

Saint Basics groeit! En daar gaat het natuurlijk om. Onze marketing funnel is sterk en we blijven optimaliseren. Van eerste contactmoment met een nieuwe potentiële klant tot de daadwerkelijke eerste aankopen, dat is de klantenreis waar we dagelijks mee bezig zijn. Social media, chatbot, website en blog, e-mailmarketing spelen een centrale rol hierin.